Referierte Originalarbeiten |
Sellmann, D; Liefländer, AK; Bogner, FX: Concept maps in the classroom: A new approach to reveal students' conceptual change., The Journal of Educational Research, 1-8 (2015), doi:10.1080/00220671.2014.896315 |
Fröhlich, G; Sellmann, D; Bogner, FX: The Influence of Situational Emotions on the Intention for Sustainable Consumer Behaviour in a Student-Centred Intervention, Environmental Education Research, 19(6), 747-764 (2013) |
Sellmann, D; Bogner, FX: Climate change education: Quantitatively assessing the impact of a botanical garden as an informal learning environment, Environmental Education Research, 19(4), 415-429 (2013) -- Details |
Sellmann, D; Bogner, FX: Effects of a 1-day environmental education intervention on environmental attitudes and connectedness with nature, European Journal of Psychology of Education, 28(3), 1077-1086 (2013) -- Details |
Sellmann, D; Bogner, FX: Education in Global Climate Change at a Botanical Garden: Students’ Perceptions and Inquiry-Based Learning. in W. Leal Filho: Climate Change Management. Climate Change and the Sustainable Use of Water Resources, Springer Berlin Heidelberg, 779-786 (2012) |
Beiträge in Tagungsbänden |
Sellmann, D; Bogner, FX: Concept maps in der Umweltbildung: Ermittlung von Schülervorstellungen und Anwendbarkeit im Schulalltag, Tagungsband der 13. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R., 11-12 (2011) |
Sellmann, D; Bogner, FX: "Wie im Treibhaus!" - Effekte eines Kurzzeit- Umweltbildungsprogrammes auf Umwelteinstellungen, Tagungsband der Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Bayreuth, 26-28 (2011) |
Sellmann, D; Bogner, FX: "Wie im Treibhaus!" Umweltbildung zum Thema Klimawandel, Tagungsband der 12. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster, 30-31 (2010) |
Sellmann, D; Bogner, FX: Education in Global Climate Change: Cognitive Learning and Connectedness with Nature, Proceedings: 39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth, 225 (2009) |