Sprungmarken

 

Franz X. Bogner: Talks, Posters...

Talks

Sustainability Citizenship: Combining Knowledge, Attitudes, Values and BehaviourBogner, FXEcology Across Borders congress (BES, GfÖ, necov, eef), Gent (Belgien): 2017-12-11 - 2017-12-14
Sicherung von Grundkompetenzen: Förderung von ModellkompetenzMierdel, J*; Bogner, FXLehrerfortbildung im Rahmen der 2.Sitzung des Schulnetzwerkes der Qualitätsoffensive Lehrerbildung an der Universität Bayreuth: 2017-10-02
Modulphasen-abhängige Entwicklung fachdidaktischen Wissens durch einen Rollenwechsel von Lehramtsstudierenden im Lehr-Lern-LaborScharfenberg, F-J*; Bogner, FX21. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Halle: 2017-09-11 - 2017-09-14
Vermittlungsansätze zum Bestäuberschutz - Förderung umweltrelevanten Wissens und einer positiven Einstellung gegenüber BienenSchönfelder, M*; Bogner, FX21. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Halle: 2017-09-11 - 2017-09-14
Jugendliche Umwelt-Einstellungen im “Environmental Citizenship“-ModellBogner, FX*; Wiseman, M21. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Halle: 2017-09-11 - 2017-09-14
CREATIONS: From STEM to STEAM considering the case of ArchaeopteryxBogner, FXEvolution Education reconsidered, IPN Kiel: 2017-09-06 - 2017-09-08
The Origins and Educational intervening with environmental competence.Bogner, FX*; Wiseman, MInternational Conference of Environmental Psychology (ICEP), La Coruna (Spain): 2017-08-30 - 2017-09-01
Environmental citizenship: A psychometric modelBogner, FX*; Kaiser, FG12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin: 2017-08-21 - 2017-08-25
Towards pollinator conservation - Two methodological approaches to promote environmental knowledge and a positive perception of beesSchönfelder, M*; Bogner, FX12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin: 2017-08-21 - 2017-08-25
Außerschulischer Lernort Bienenstock - Virtueller Besuch vs. OriginalbegegnungSchönfelder, M; Bogner, FX*5. Tagung "Außerschulische Lernorte", Pädagogische Hochschule Luzern (Schweiz): 2017-06-09 - 2017-06-10
Fostering Environmental Literacy by an IBSE ApproachBogner, FX*NARST 2017 (Annual International Conference), San Antonio, TX, USA: 2017-04-22 - 2017-04-25
Toward Pollinator Conservation - Acquiring Environmental Relevant Knowledge about BeesSchönfelder, M*; Bogner, FXNARST 2017 (Annual International Conference), San Antonio, TX, USA: 2017-04-22 - 2017-04-25
How Individual Environmental Attitudes Predict Cognitive Knowledge about ConcervationThorn, CJ; Bogner, FX*NARST 2017 (Annual International Conference), San Antonio, TX, USA: 2017-04-22 - 2017-04-25
Sustainable Citizenship through open classroomsBogner, FXEDEN Open Classroom 2016, Athens (Gr): 2016-11-04 - 2016-11-06
Environmental Literacy: Combining Sustainability Competences in Knowledge, Attitudes and BehaviourBogner, FX; Kaiser, FGCOMPETENCE-2016, Wageningen, NL: 2016-10-19 - 2016-10-21
Individual willingness to protect honeybees: Perception conflict of hazards and conservationSchönfelder, M*; Bogner, FX11th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Karlstad, Schweden: 2016-09-05 - 2016-09-09
Quantifying environmental citizenship: Sound integration of established psychometric modelsBogner, FX11th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Karlstad, Schweden: 2016-09-05 - 2016-09-09
As personality predicts individual willingness for conservationThorn, CJ*; Bogner, FX11th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Karlstad, Schweden: 2016-09-05 - 2016-09-09
CREATIONS - Developing an Engaging Science ClassroomBogner, FXInternational Symposium on STEM Education, Lahti, Finnland: 2016-06-06 - 2016-06-08
European-Wide Large-Scale Study of Inquiry-Based Professional Development in Scince EducationBogner, FX; Sotiriou, S; Rodger, WBNARST Annual International Conference, Baltimore, USA: 2016-04-14 - 2016-04-17
Computergestützer Unterricht: Ein Garant für langfristigen Lernerfolg?Langheinrich, J; Thorn, CJ*; Bogner, FX4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Freie Universität Berlin: 2016-03-09 - 2016-03-11
"Bäume ernähren sich von Erde & Sonnenschein"! - Koexistenz von wissenschaftlichen und alternativen Vorstellungen zur Assimilation von Bäumen.Thorn, CJ*; Bissinger, K; Thorn, S; Bogner, FX4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Freie Universität Berlin: 2016-03-09 - 2016-03-11
GreeNET: Supporting green careers through effective educational initiativesSchönfelder, M*; Bogner, FXEDEN Open Classroom 2015 – Open Discovery Space Conference, Athens (Gr): 2015-09-18 - 2015-09-21
Open Educational Resources for Environmental EducationBogner, FXEDEN Open Classroom 2015 – Open Discovery Space Conference, Athens (Gr): 2015-09-18 - 2015-09-21
Interaktion von Umwelteinstellungen und UmweltwissensartenLiefländer, AK*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
„Bienen finde ich…“ – Novizen und Experten über die Gefährlichkeit und den Schutz der HonigbieneSchönfelder, M*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Natur wertschätzen! Ein Bindeglied im Umweltkompetenzmodell.Bissinger, K*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Optimierung studentischer Tutor-Schüler-Interaktionen durch Tutortraining im SchülerlaborScharfenberg, F-J*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Positive Umwelteinstellungen und Lernerfolg.Arnold, CJ*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
The 2-MEV-model: Consistency of Green AttitudesBogner, FX; Johnson, B20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Strukturierter Inquiry-Unterricht führt zu langfristigem WissenserwerbSchmid, S; Bogner, FX*20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Schülervorstellungen zur DNA-Struktur: Veränderung durch Kopplung von Experimental- und eLearning-Unterricht im SchülerlaborLangheinrich, J*; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Lernwirksamkeit einer phänomenorientierten Vermittlung von EnergieLarsen, Y; Groß, J; Bogner, FX20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg: 2015-09-14 - 2015-09-17
Ecuadorian Students’ Ideas on the Route of Tap and Waste WaterLiefländer, AK*; Bogner, FX11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
Factual Knowledge is overestimated! Fostering Ecological Behaviour by Environmental Perception, Action related- and Effectiveness Knowledge.Bogner, FX; Bissinger, K*11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
How green attitudes predict acquisition of different cognitive knowledge-types.Arnold, CJ*; Bogner, FX11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
Measuring the computer-related self-conceptLangheinrich, J*; Bogner, FX11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
Visualize the invisible: A phenomena-oriented learning of energy analysed through the lens of the metaphor theoryLarsen, Y*; Groß, J; Bogner, FX11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
Fostering environmental competencies through knowledge acquisition: Insights into environmental education on forest ecosystems.Arnold, CJ; Bogner, FX100th ESA Annual Conference, Ecological Society of America, Baltimore, Maryland, USA: 2015-08-09 - 2015-08-14
The issue of water in an inquiry science classroomBogner, FXAnnual Conservation Conference, Schoental (DE): 2015-04-29
The 2-MEV model: 15 years of monitoring green attitudes and values.Bogner, FXPathways to the Future, Tallinn Estonia: 2015-04-22 - 2015-04-24
Learning about energy from a multi-disciplinary perspectiveLarsen, Y*; Groß, J; Bogner, FX1st Pan-American Interdisciplinary Conference (PIC), Buenos Aires, Argentinien: 2015-03-10 - 2015-03-13
Going Public: Multiplikation mit Lehr-Lern-Portal, Unterricht und Fortbildung.Bogner, FX; Fremerey, CTechnologiezentrum Wasser (TZW), Karlsruhe: 2015-01-28
Bionik-neuste Erkenntnisse und AnwendungsbeispieleMarth, M*; Bogner, FXRLFB Oberfranken, Bayreuth: 2015-01-21
Bionik- Die Ausstellung Bionicum am außerschulischen Lernort Zoo des Tiergartens NürnbergMarth, M*; Bogner, FXRLFB Mittel- und Oberfranken, Nürnberg: 2014-12-01
Bionik- eine Reise in die Evolution und zurückMarth, M*; Bogner, FXOberfränkischer Realschullehrertag: 2014-11-29
PRiMaT- Wassersymposium: Ergebnisse der Begleitprojekte 3-1 (Internetportal) und 3-2 (Schulbildung und Lehrerfortbildung)Fremerey, C; Bogner, FXTechnologiezentrum Wasser (TZW), Karlsruhe: 2014-10-15
Unterricht in Sachen Bioenergie - was Schüler wissen und lernen.Bogner, FX; Schumm, M*Bayreuther Bioenergie-Symposium, Bayreuth: 2014-09-18
The MEV-model and beyond: Towards Quantifying Environmental CitizenshipBogner, FX; Kaiser, FGGfÖ 2014 (44th annual meeting), Hildesheim: 2014-09-08 - 2014-09-12
Cognitive learning in authentic environments in relation to green attitude preferencesFremerey, C*; Bogner, FXGfÖ 2014 (44th annual meeting), Hildesheim: 2014-09-08 - 2014-09-12
Towards Acquiring Pro-Environmental Attitudes through Environmental EducationLiefländer, AK; Bogner, FX*Porto: 2014-09-01 - 2014-09-05
The 2-MEV model and beyond: Towards Quantifying Environmental CitizenshipBogner, FX*; Wiseman, M10th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Haifa, Israel: 2014-06-30 - 2014-07-04
Towards acquiring pro-environmental attitudes through environmental education: Do age and sex cause effects?Liefländer, AK*; Bogner, FX10th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Haifa, Israel: 2014-06-30 - 2014-07-04
Exploring nature and biodiversity: Intervention of a residential week-long field course with adolescents attitudes knowledge and behaviourDieser, O*; Bogner, FX10th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Haifa, Israel: 2014-06-30 - 2014-07-04
Does inquiry learning support long-term memory?Schmid, S*; Bogner, FX10th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Haifa, Israel: 2014-06-30 - 2014-07-04
Student-monitored learning for sustainable development - does it bridge the gap between formal and informal science educationLarsen, Y*; Groß, J; Bogner, FX10th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Haifa, Israel: 2014-06-30 - 2014-07-04
The Pathway to Inquiry-Based Teaching - An European PerspectiveBogner, FXFirst International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE), Corfu: 2014-05-29 - 2014-05-31
Führt Inquiry-Unterricht zu langfristigem Wissen?Schmid, S*; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
Vorstellungen zum Thema Trinkwasser von Zehntklässlern und Zweitsemester-StudentenFremerey, C*; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
Exploring Nature and Bioldiversity: Impact of a residental weeklong field intervention on adolescents' knowledge.Dieser, O*; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
The Pathway to Inquiry-Based LearningBogner, FXPre-Service Science Education Modul, Universität Antwerpen: 2013-11-28
The Pathway to Inquiry-Based LearningBogner, FXProCoNet, Brüssel: 2013-11-27
Towards acquiring pro-environmental attitudes through environmental education: Do age and sex cause effects?Liefländer, AK*; Bogner, FX10th biennual Conference on Environmental Psychology, Magdeburg: 2013-09-23 - 2013-09-25
The 2-MEV model and beyondBogner, FX*; Wiseman, M10th biennual Conference on Environmental Psychology, Magdeburg: 2013-09-23 - 2013-09-25
Exploitation of vs. Appreciation for Nature - Two Interpretations of UtilizationKibbe, A*; Kaiser, FG; Bogner, FX10th biennual Conference on Environmental Psychology, Magdeburg: 2013-09-23 - 2013-09-25
Entwicklung fachdidaktischen Wissens durch Lernen und Lehren im SchülerlaborScharfenberg, F-J*; Bogner, FX19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
4 Tage Wasserschule: Auswirkungen auf Umweltwissen und EinstellungenLiefländer, AK*; Bogner, FX19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
Hoffnungen und Ängste von Schülern bezüglich Grüner GentechnikGoldschmidt, M; Bogner, FX*19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
Environmental Citizenship: eine EinführungBogner, FX; Kaiser, FG19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
Die Entwicklung interaktiver Ausstellungsmodelle zum Thema Bioenergie auf Grundlage von SchülerkonzeptenLarsen, Y*; Bogner, FX19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
Zwei Wege, Natur zu schätzen: Die Unterscheidung von Naturschutz und Naturnutzung.Kibbe, A*; Bogner, FX; Kaiser, FG19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel: 2013-09-16 - 2013-09-20
Environmental Citizenship: Evidence-based HOCS-Promoting ASSESSMENT of complex Learning for sustainabilityBogner, FX*; Liefländer, AKESERA Conference 13, Nicosia, Cyprus: 2013-09-02 - 2013-09-07
The 2-MEV model and beyond: Toward Quantifying Environmental CitizenshipBogner, FX*; Wiseman, MESERA Conference 13, Nicosia, Cyprus: 2013-09-02 - 2013-09-07
The Pathway to Inquiry-Based TeachingBogner, FX*; Sotiriou, SESERA Conference 13, Nicosia, Cyprus: 2013-09-02 - 2013-09-07
Towards a Standards-Based Approach to Teaching science by InquiryBogner, FX*; Sotiriou, SESERA Conference 13, Nicosia, Cyprus: 2013-09-02 - 2013-09-07
Pure discovery learning vs guided discovery learning: Structural guidance as a compromise between direct guided instruction and self guided explorationLarsen, Y*; Bogner, FXESERA Conference 13, Nicosia, Cyprus: 2013-09-02 - 2013-09-07
Efficiently Promoting and Measuring Environmental Knowledge DimensionsLiefländer, AK*; Bogner, FX15. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Detuschland, Leipzig: 2013-03-18 - 2013-03-21
A Pathway to Inquiry-Based Teaching: Digital Knowledge Transfer from Natural History Museums to School ClassroomsBogner, FX; Sotiriou, SThe Fifth International Conference on Mobile, Hybrid, and On-line Learning (eLmL), Nice: 2013-02-24 - 2013-03-01
Das Bayreuther 2-MEV-Modell als essentielle Basis für Environmental CitizenshipBogner, FXSymposium Fachdidaktische Forschung, M!ND Center Universität Würzburg: 2012-11-23
Citizenship: Schülerkompetenzen in der UmweltbildungBogner, FXWissenschaftsforum, Berlin: 2012-11-22
Intervening with Environmental CitizenshipBogner, FXSymposium: Platform for Biodiversty and Ecosystem Monitoring, Loja, Ecuador: 2012-10-18 - 2012-10-19
Using the research method of teachingBogner, FXScience Education in School of the Information Age, International Conference (SESIA2012), Moskau: 2012-10-14 - 2012-10-16
Students’ perceptions of green genetic engineeringGoldschmidt, M*; Bogner, FX42nd Annual Meeting of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Lüneburg: 2012-09-10 - 2012-09-14
Environmental Education and Connectedness with NatureLiefländer, AK*; Bogner, FX42nd Annual Meeting of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Lüneburg: 2012-09-10 - 2012-09-14
Education for Eco-Friendly Consumer Behaviour in an Authentic Learning Setting.Fröhlich, G*; Bogner, FX42nd Annual Meeting of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Lüneburg: 2012-09-10 - 2012-09-14
Environmental Education at the Zoological GardenSattler, S*; Bogner, FX42nd Annual Meeting of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Lüneburg: 2012-09-10 - 2012-09-14
The Pathway to Inquiry-Based Teaching – A Concerted European Action until 2013Bogner, FX*; Sotiriou, SEDEN-Conference (European Distance and E-Learning Network), Porto: 2012-06-06 - 2012-06-09
Education on Global Climate Change: Concapt Mapping and the 2-MEVSellmann, D; Bogner, FX*NARST Annual International Conference, Indianapolis, USA: 2012-03-25 - 2012-03-28
Schülervorstellungen zum Thema Bioenergie: Neue Herausforderungen im Bereich Bildung für nachhaltige EntwicklungLarsen, Y*; Bogner, FX14. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Bremen: 2012-03-12 - 2012-03-15
Entflammt für Energie: Ein Lernzirkel zum Thema nachwachsende Rohstoffe und BioenergieLarsen, Y*; Bogner, FXBioenergiesymposium, Bayreuth: 2012-03-04
Interaktive Risikokommunikation zum präventiven Risikomanagement in der TrinkwasserversorgungBogner, FX; Fremerey, CTechnologie Zentrum Wasser (TZW), Karlsruhe: 2012-01-31
Science Center To Go – A Mixed Reality Learning EnvironmentLarsen, Y*; Bogner, FXEDEN Open Classroom Conference, Athen: 2011-10-27 - 2011-10-29
The Pathway to Inquiry-Based Learning in Science EducationBogner, FXLehrerfortbildung Fibonacci Projekt, Universität Bayreuth: 2011-10-04 - 2011-10-05
Environmental Education: Which Kind of Knowledge Provides highest Consolidation Rates?Liefländer, AK*; Bogner, FX9th biennual Conference on Environmental Psychology, Eindhoven (NL): 2011-09-26 - 2011-09-28
Renewable Energy: Educational Modules for Sustainable DevelopmentLarsen, Y*; Bogner, FXInternational Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region (Mesaep), Ioannina: 2011-09-24 - 2011-09-27
Quantifying Environmental Education: TheE 2-MEV-Model and moreBogner, FXInternational Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region (Mesaep), Ioannina: 2011-09-24 - 2011-09-27
Education for Eco-Friendly Consumer Behaviour in an Authentic Learning SettingFröhlich, G*; Bogner, FXInternational Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region (Mesaep), Ioannina: 2011-09-24 - 2011-09-27
Environmental Education on Global Climate Change in Botanical GardensSellmann, D; Bogner, FXInternational Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region (Mesaep), Ioannina: 2011-09-24 - 2011-09-27
Förderung umweltspezifischer handlungs- und kognitiv-emotionaler Kompetenzen: Erfassung und Modellierung der Kompetenzstruktur in der UmweltbildungBogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Wie beeinflusst die Berücksichtigung von Alltagsvorstellungen die situationsbezogenen Emotionen von Schülern im Laborunterricht?Franke, G*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Stationenzirkel Bioenergie-Edutainment: Strukturelle Anleitung als ein Mittelweg zwischen Instruktion und Exploration?Larsen, Y*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Einfluss eines 4-tägigen Umweltbildungsprojekts auf Naturverbundenheit und UmwelteinstellungenLiefländer, AK*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Lernen mit Multimedia und Schülervorstellungen im Bereich Genetik: Können Schüler davon profitieren?Pöhnl, S*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Instruktionale Effizienz von tutorieller Betreuung beim Experimentalunterricht im SchülerlaborScharfenberg, F-J*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Wie im Treibhaus! - Effekte eines Kurzzeit-Umweltbildungsprogrammes auf UmwelteinstellungenSellmann, D*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Multimedia meets alternative conceptions in learning genetics: Do students profit out of it?Pöhnl, S*; Bogner, FX9th International Conference ESERA, Lyon, France: 2011-09-05 - 2011-09-09
Concept maps in environmental education: a practical approach to reveal students’ conceptual changeSellmann, D*; Bogner, FX9th International Conference ESERA, Lyon, France: 2011-09-05 - 2011-09-09
Förderung umweltspezifischer Handlungs- und kognitiv-emotionaler Kompetenzen: Erfassung und Modellierung der Kompetenzstruktur in der UmweltbildungBogner, FXGFD Fachtagung (Gesellschaft für Fachdidaktik e.V.), Berlin: 2011-08-28 - 2011-08-31
Bioökonomie - Gefahr oder Chance? Eine kritische Auseinandersetzung mit den Prioritäten in der Bioökonomie-ForschungLarsen, Y*; Bogner, FXExpertentagung des Bundesamtes für Naturschutz zur Convention on Biological Diversity (CBD), Vilm: 2011-08-22 - 2011-08-26
The Pathway to high quality Science EducationBogner, FXSummer School "Best Practices in Inquiry-Based Science Education, Heraklion, Crete: 2011-07-03 - 2011-07-08
The Pathway to Inquiry-Based Learning in Science EducationBogner, FXTowards Europe 2020, Brüssel: 2011-06-27
Concept Maps in der Umweltbildung: Ermittlung von Schülervorstellungen und Anwendbarkeit im SchulalltagSellmann, D*; Bogner, FX13. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R: 2011-04-10 - 2011-04-13
Pathway: Advanced Technologies in Science EducationBogner, FX5th International Educational Conference "Designing the School of Tomorrow", Athens, Greece: 2011-01-14 - 2011-01-16
Education in Global Climate Change at a Botanical Garden: Students’ Perceptions and Inquiry-based LearningSellmann, D*; Bogner, FXCLIMATE 2010 / Klima 2010 - Climate Change and the Sustainable Management of Water Resources, online: 2010-11-01 - 2010-11-07
Umweltbildungsprojekt „Wasser im Leben – Leben im Wasser“Liefländer, AK*; Bogner, FX26. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Limnologie und der deutschen Sektion der SIL (German Society for Limnology), Bayreuth: 2010-09-27 - 2010-10-01
Wirkungen außerschulischen Lernens: Wissen, Werte, Einstellungen.Bogner, FXTagung "Außerschulisches Lernen", Pädagogische Hochschule Luzern: 2010-09-10
Quantitative Methods in Environmental Education.Bogner, FXClimate Protection and Environmental Education, Ufu Berlin: 2010-09-09
Environmental Education and the 2-MEV Model: Interaction with Attitudes and Values in Green Out-of-School Settings.Bogner, FX7th International Conference: Hands-On Science Bridging the Science and Society Gap, Rethymnon, Crete: 2010-07-25 - 2010-07-31
The Users' Impact of the "Learning with ATLAS@CERN Portal".Bogner, FX7th International Conference: Hands-On Science Bridging the Science and Society Gap, Rethymnon, Crete: 2010-07-25 - 2010-07-31
Computer-based multimedia learning meets conceptual change in learning genetics: Interaction of knowledge gain with cognitive loadPöhnl, S*; Bogner, FXESERA Summerschool, Udine, Italien: 2010-07-25 - 2010-07-30
The 2-MEV-model: Changing Long-Term Adolescents’ Environmental Perception through Short-Term Educational Programs?Bogner, FXICAP-Konferenz (International Conference of Applied Psychology, Division-IV [Environmental Psychology]), Melbourne, Australia: 2010-07-10 - 2010-07-16
A competence model for pro-environmental changeRoczen, N*; Kaiser, FG; Bogner, FX21st IAPS conference "Vulnerability, Risk and Complexity: Impacts of Global Change on Human Habitats", Leipzig: 2010-06-27 - 2010-07-02
Interactive teaching at an out-of-school learning setting reveals specific cognitive subsamples for improvement of science instruction.Meissner, B*; Bogner, FXXIV IOSTE (International Organisation for Science and Technology Education), Bled, Slovenia: 2010-06-13 - 2010-06-18
Changing long-term adolescents' environmental perception through short-term educational programs?Bogner, FX*; Wiseman, MXIV IOSTE (International Organisation for Science and Technology Education), Bled, Slovenia: 2010-06-13 - 2010-06-18
Teachers' conceptions on environment and GMO in twelve European countries.Clement, P; Castera, J; Laurant, C; Bogner, FX; Carvalho, GSXIV IOSTE (International Organisation for Science and Technology Education), Bled, Slovenia: 2010-06-13 - 2010-06-18
2-MEV Model: Attitudes and Values in Green Outdoor-of-School Settings.Bogner, FXUniversity of Arizona (US): 2010-02-10
Wertevermittlung im NaturschutzBogner, FXNaturschutz-Jahrestagung Bayern, Nördlingen: 2009-11-28 - 2009-11-30
Drinking Water - Basis of Life: An educational approach.Bogner, FX3rd METEAU Conference, Ioannina: 2009-10-21 - 2009-10-23
Science Education now: A renewed pedagogy for the future of Europe.Bogner, FXESME 2009, Athen: 2009-10-16 - 2009-10-20
"Der Wald im Wandel der Zeit -Ein Umweltbildungsprojekt zur Förderung von Umweltkompetenzen"Kossack, A*; Bogner, FXHerbsttagung des Deutschen Vereins zur Förderung des mathematischen und naturwissenschaftlichen Unterrichts (MNU), Bayreuth: 2009-09-30
2-MEV-Modell: Umwelt-Einstellungen und –Werte - Implikationen eines EU-ProjektsBogner, FX*; Wiseman, MInternationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Fehler bei Conzept Mapping Anfängern: Eine Frage des Inhalts – oder der Technik?Conradty, C; Bogner, FX*Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Schülertypen zur kognitiven Belastung im Lernort Labor: Beziehungen zu Input- und Output-VariablenScharfenberg, F-J*; Bogner, FXInternationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Das Salzbergwerk als Science Center – Experimentieren an einem außerschulischen LernortMeissner, B*; Bogner, FXInternationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Leistungskontrolle durch Concept MappingGerstner, S*; Bogner, FXInternationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Two Empirical Scales interacting? Environmental Values (2-MEV) and ConservatismBogner, FX*; Wiseman, M39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
An international study of teachers´ attitudes towards Preservation and UtilizationOerke, B; Bogner, FX*39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
Environmental competence - intellectual and motivational sources for conservation behaviorRoczen, N*; Bogner, FX39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
Forests during change of time: An educational program supporting environmental competencesKossack, A*; Bogner, FX39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
Two Scales interacting? Environmental Values (2-MEV) and ConservatismBogner, FX*; Wiseman, M8th Biennial Conference on Environmental Psychology, Zürich, Switzerland: 2009-09-06 - 2009-09-09
Environmental competence - connectedness to nature as its motivational sourceRoczen, N; Kaiser, FG; Bogner, FX8th Biennial Conference on Environmental Psychology, Zürich, Switzerland: 2009-09-06 - 2009-09-09
Conceptual change in pupils´ molecular biology education: Tilting at windmills?Bogner, FX*; Franke, GESERA 2009 Conference, Istanbul, Turkey: 2009-08-31 - 2009-09-04
Attribution of failure and motivationOerke, B; Bogner, FXEARLI 2009 13th Biennial Conference, Amsterdam: 2009-08-25 - 2009-08-29
Motivating teachers to use online repositoriesBogner, FXSummer School, Rethymnon, Crete, Greece: 2009-07-05 - 2009-07-10
Umweltkompetenz - Struktur, Entwicklung und FörderungRoczen, N*; Kaiser, FG; Bogner, FXNachwuchsforscherInnenta­gung des Zentrums für Sozialweltforschung und Methodenentwicklung, Magdeburg: 2009-06-26 - 2009-06-27
The Model of Ecological Values: Description of the Model and the History of the Development of the 2-MEV Instrument.Bogner, FX*; Wiseman, MNARST Annual International Conference, Garden Grove, CA: 2009-04-17 - 2009-04-21
Zentrum zur Förderung des math.-naturwiss. Unterrichts (Z-MNU) der Universität BayreuthBogner, FXMNU-Bundeskongress, Regensburg: 2009-04-05 - 2009-04-09
Computer vs. Textbook: Effects on Motivation and Gain in KnowledgeConradty, C*; Bogner, FX“ECEL 2008” The 7th European Conference on e-Learning (ECEL), Agia Napa, Cyprus: 2008-11-06 - 2008-11-07
Faults in Concept Mapping: A Matter of Technique or Content?Conradty, C*; Bogner, FX“CM 2008 Concept Mapping - connecting educators” 3rd conference on Concept Mapping in Tallin (Estonia) and Helsinki (Finland): 2008-09-22 - 2008-09-25
Instructional change of cognitive load in an out-of-school laboratory: Effects on cognitive achievement and students activities during experimentation.Scharfenberg, F-J*; Bogner, FXVIIth Conference ERIDOB, Utrecht: 2008-09-16 - 2008-09-20
Water - basis of life: hands-on learning at working stationsGerstner, S*; Bogner, FXVIIth Conference ERIDOB, Utrecht: 2008-09-16 - 2008-09-20
A Learning Setting Influence on Cognitive Achievement and Intrinsic Motivation in Anti-smoking EducationGeier, CS*; Bogner, FXVIIth Conference ERIDOB, Utrecht: 2008-09-16 - 2008-09-20
Student-Centred Anti-Smoking Education: Classroom-Based versus Out-of-School Learning SettingGeier, CS*; Bogner, FXEARLI SIG 18 Educational Effectiveness Conference 2008, Frankfurt: 2008-08-28 - 2008-08-30
Comparison of Teachers’ Attitudes towards Preservation and Utilization in Selected European and Northern African CountriesOerke, B; Bogner, FX*20th IAPS Conference, Rome: 2008-07-28 - 2008-08-01
Computer in Science EducationBogner, FXSummer School Science Education, Zakinthos, Greece: 2008-06-27 - 2008-07-02
A "centre of maths & science education" as a specific learning site for pupils, pre- and in-service teacher and the general publicBogner, FXNARST Annual International Conference, Baltimore: 2008-03-29 - 2008-04-02
Practice and theory, meaningful science teachingBogner, FXInternational Conference: Hands-on, Brains-on, Amsterdam: 2007-11-15 - 2007-11-16
Evaluation Strategies in Science EducationBogner, FX4th Educational Symposium, Athen: 2007-11-09 - 2007-11-10
Einfluss sozialer Erwünschtheit auf Umwelteinstellung und UmweltverhaltenOerke, B*; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Instruktionsbedingte Änderungen der kognitiven Belastung im Lernort Labor: Auswirkungen auf den Wissenserwerb und das Handeln beim Experimentieren.Scharfenberg, F-J; Bogner, FX; Klautke, SInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Das 2-MEV-Modell Natur- und Umweltschutzeinstellungen in EuropaBogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Social desirability, environmental attitudes and general ecological behaviourOerke, B*; Bogner, FX7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
The 2-MEV-Model: Quantifying adolescents' attitudes towards nature and environmentBogner, FX; Wiseman, M7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
Career example from a rural remote school into a professional career.Bogner, FXRurallearn: Lifelong Learning for Rural Europe, Chios, Greece: 2007-06-24 - 2007-06-27
Measuring the impact of zoo and aquarium programs on environmental perceptions and values.Bogner, FXCongress: "Zoo experiences and the human dimensions of saving wildlife", London: 2007-05-24 - 2007-05-25
Erprobung einer Skala zur Erfassung des allgemeinen Umweltverhaltens von Schülern unter Berücksichtigung der sozialen ErwünschtheitOerke, B*; Kaiser, F; Bogner, FXInterdisziplinäre Tagung: Operationalisierung und Messung von Kompetenzen der Bildung für nachhaltige Entwicklung, Berlin: 2007-02-01 - 2007-02-02
Evaluation methodologies in media-assisted learningBogner, FXInternational symposium on Advanced Technologies in Education, Athen: 2007-01-26 - 2007-01-27
Forest Education Centres: measuring impacts in cognitive achievement and environmental attitudesBogner, FXForestXchange-Kongress, Freiburg: 2006-10-24 - 2006-10-26
Learning in an educational lab with focus on gene technology: Results of teaching with authentic experiments.Scharfenberg, F-J; Bogner, FX; Klautke, SERIDOB-Congress 2006 (European Researchers in Didactics of Biology), London: 2006-09-11 - 2006-09-15
Media Assisted Learning in Science Education: An interdisciplinary approach to hibernation.Schaal, S; Bogner, FX; Girwidz, R; Rubitzko, TERIDOB-Congress 2006 (European Researchers in Didactics of Biology), London: 2006-09-11 - 2006-09-15
Environmental Attitudes and ValuesBogner, FXBES-Congress (British Ecologcial Society), Symposium: Research and Research Priorities in Teaching, Oxford: 2006-09-04 - 2006-09-07
Environmental Attitudes as Behavioural Dispositions: Development and Application of a Behaviour-Based Attitude Scale for AdolescentsOerke, B*; Bogner, FXSummer School , Braga, Portugal: 2006-07-15 - 2006-07-22
How do birds fly? An educational approach of 6th gradersSturm, H*; Bogner, FXSummer School , Braga, Portugal: 2006-07-15 - 2006-07-22
Centre of Math & Science Education (Z-MNU) - Learning in a gene-technology lab: A source for school students, pre- and in-service teacher.Bogner, FXChanging the Practice of Science Teachers through Continuing Professional Development (CPD) Programs, Weizmann Institute, Rehovot, Israel: 2006-07-02 - 2006-07-06
How do birds fly? Working at learning stations (an educational approach of the 6th graders)Sturm, H*; Bogner, FXJURE Conference, Tartu, Estonia: 2006-06-30 - 2006-07-04
Finnish Teachers' and Teachers' To Be Conceptions, System of Values and Teaching Practices in Biology, Health and Environmental EducationKuurala, S; Carvalho, GS; Clément, P; Bogner, FX; Kyllönen, T; Hänninen, O; Rauma, A-LFinnish Teacher Symposium, Savonlinna, FI: 2006-06-07
Visualizing the invisible: The CONNECT Approach for teaching scienceSotiriou, S; Anastopoulu, S*; Rosenfeld, S; Aharoni, O; Hofstein, A; Bogner, FX; Sturm, H; Hoeksema, K6th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2006), Kerkrade, NL.: 2006-06-05 - 2006-06-07
Learning within a gene-technology lab (with authentic hands-on experiments)Scharfenberg, F-J; Bogner, FXNAESA Conference (Science & Technology Literacy in the 21st Century: Joint North American European & South American Symposium): 2006-05-31 - 2006-06-04
Teaching-Learning-Research at the Z-MNU (Centre of Math & Science Education)Bogner, FXEducation Symposium, Takev, Izmir: 2006-04-15
CONNECT: Evaluation Methods and Pretest ResultsSturm, H*; Bogner, FXEU-Review , Bristol: 2006-03-03
CONNECT: Evaluation Methods and Test Guidelines Bogner, FX; Sturm, H*Eugenidis Foundation, Athens: 2005-11-05 - 2005-11-06
Environmental Education: Empirical numbers have to present real numbersBogner, FX13th International Symposium of MESAEP (Mediterranean Scientific Association of Environmental Protection), Thessaloniki, Greece: 2005-10-09 - 2005-10-13
Evaluation strategy in the technology oriented educational projects, the added value for teachersBogner, FXEDEN (5th Open Classroom Conference), Poitiers, France: 2005-10-05 - 2005-10-07
Adolescent general ecological behaviour and environmental valuesOerke, B*; Bogner, FX35th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Regensburg: 2005-09-22
Interference with environmental valuesHaase, H-M*; Bogner, FX35th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Regensburg: 2005-09-22
Birds flight in a 6th grade lessonSturm, H*; Bogner, FX35th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Regensburg: 2005-09-22
Teaching bird identification - Cognitive achievement of group-based hands-on identification skill trainingRandler, C*; Bogner, FX35th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Regensburg: 2005-09-22
The use of Concept Maps as assessment tools in a Biological Education unit ("Life in Winter")Schaal, S*; Bogner, FX35th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Regensburg: 2005-09-22
Environmental Attitudes as Behavioral DispositionsOerke, B*; Kaiser, F; Bogner, FX6th Biannual Conference on Environmental Psychology, Bochum: 2005-09-21
Cognition and emotion in a complex ecological educational content: The ecosystem LakeRandler, C; Bogner, FXESERA (European Science Education Research Association), Barcelona: 2005-08-28 - 2005-09-01
Teaching units and instructional design on the specific example of the subject Biology Allmendinger, B; Bogner, FXInternational Symposium of Self-Determined Learning, University of Education Ludwigsburg: 2005-06-23 - 2005-06-25
Working with Teacher – Improving Relationships.Bogner, FXEXCITE Conference Helsinki („European Collaborative for Science, Industry and Technology Exhibits"), Helsinki : 2005-06-09 - 2005-06-12
Computer and Science Education: Lesson example "Survival in Winter"Bogner, FXResearch Colloquium, Department of Biotechnology, University of Ioannina (GR): 2005-06-01
Identification of successful approaches - case studies across Europe. Assessment of the exemplary models in different environments across EuropeBogner, FXEuropean Commission Conference: Education and Culture , Athen: 2005-03-11
Experimentieren und Lernen im Lernort LaborScharfenberg, F-J*; Klautke, S; Bogner, FXTagung der Sektion Biologiedidaktik im VDBiol, Bielefeld: 2005-02-27 - 2005-03-04
Das 2-MEV-Modell - Testen, Gegentesten und MessenBogner, FX*; Wiseman, MTagung der Sektion Biologiedidaktik im VDBiol, Bielefeld: 2005-02-27 - 2005-03-04
Schülerverhalten bei konstruktivistisch orientierten und bei instruktionsbestimmten Lernangeboten - eine kategorienbasierte Videoanalyse von Biologieunterricht im NaturkundemuseumWilde, M*; Scharfenberg, F-J; Klautke, S; Bogner, FXTagung der Sektion Biologiedidaktik im VDBiol, Bielefeld: 2005-02-27 - 2005-03-04
Concept Mapping Verfahren zur Erfassung struktureller Lernzuwächse im computergestützten fachintegrativen UnterrichtSchaal, S*; Bogner, FXTagung der Sektion Biologiedidaktik im VDBiol, Bielefeld: 2005-02-27 - 2005-03-04
Media-Assisted LearningBogner, FX"Designing the classroom of tomorrow". Symposium of Advanced Technology in Education, Athen, GR: 2004-11-13 - 2004-11-14
Knowledge about biodiversity and environmental perceptionBogner, FX34th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Gießen: 2004-09-13 - 2004-09-17
Influence of nature experience preferences on outdoor ecology education – outcome of a National Park education programmeLude, A*; Bogner, FX34th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Gießen: 2004-09-13 - 2004-09-17
Interest in biology and assessment scoresRandler, C*; Bogner, FX34th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Gießen: 2004-09-13 - 2004-09-17
Bergman rule – hypermedia and interdisciplinary educationSchaal, S*; Bogner, FX34th Annual Conference of the Ecological Society of Germany, Switzerland and Austria (GfÖ), Gießen: 2004-09-13 - 2004-09-17
Environmental Education: One programme, two results?Bogner, FX 11th IOSTE Symposium (International Organisation of Science and Teaching Education), "Science and Technology Education for a Diverse World - dilemmas, needs and partnership, Lublin, PL.: 2004-07-26 - 2004-07-30
BioHead– European research programme in health, biology and environmental educationClement, P*; Carvalho, GS*; Bogner, FX*11th IOSTE Symposium (International Organisation of Science and Teaching Education), Lublin, PL.: 2004-07-26 - 2004-07-30
Computer and Science Education. Subject-integrative learning with digital media.Bogner, FX“Designing the science laboratory for the school of tomorrow”. Symposium of Advanced Technology in Education. , Kefalonia: 2004-07-07
Emotional and cognitive aspects of learning: The ecological unit “Lake”Randler, C*; Bogner, FX17th Symposium on Chemical Education, Dortmund: 2004-06-05
Media-assisted learning in Science EducationGirwidz, R*; Bogner, FX*10th Annual Science education Symposium UNCC, Charlotte, USA: 2004-06-01
Environmental and Ecology Education versus Values and AttitudesBogner, FX12th International Symposium of MESAEP (Mediterranean Scientific Association of Environmental Protection), Antalya (Turkey): 2003-10-08
Wissen, Werte, Einstellungen und FreilandunterrichtBogner, FX„Biowissenschaften in Schule und Öffentlichkeit”. Biologiedidaktiker-Tagung, Berlin: 2003-09-16
Ecology Training effecting Values and AttitudesBogner, FX“Communication and Education”. British Ecological Society Annual Meeting, University of Manchester (UK): 2003-09-07
Contrasting the Theory of Planned Behavior (TPB) with the Value-Belief-Norm Model in Explaining Conservation Behavior Kaiser, F*; Hübner, G; Bogner, FX5th Biannual Conference of Environmental Psychology, University of Eindhoven: 2003-09-01
Impact of outdoor ecology education on pupils’ environmental perception Bogner, FX5th Biannual Conference of Environmental Psychology, University of Eindhoven: 2003-09-01
Values, Attitudes, Achievement and Ecology EducationBogner, FX4th International Conference of the European Science Education Research Association (E.S.E.R.A.), Utrecht (Netherlands): 2003-08-22
Portale zur Umweltbildung: Erlebnis und InternetBogner, FX5. Eschborner Fachtage – Workshop 11, GTZ Eschborn: 2003-06-16
Outdoor Ecology Education and Pupils’ Environmental AttitudesBogner, FX2nd International Conference on Science Education (ICSE), Cyprus Pedagogical Institute, University of Nicosia: 2002-11-20
Outdoor Ecology Education and its interference with Environmental PerceptionBogner, FX4th ERIDOB-Conference [European Research in Didactics of Biology, Ecole Nationale de Formation Agronomique, Toulouse: 2002-10-19
Zwei verschiedene Unterrichtsansätze zum Thema „Ökosystem See“ und ihre Auswirkungen auf den LernerfolgRandler, C*; Bogner, FX„Landschaft im Wandel – Ökologie im Wandel“. Gesellschaft für Ökologie [GfÖ]. 32. Jahrestagung , Cottbus: 2002-09-16
Leitbild der Nachhaltigkeit: Ableitung und Entwicklung eines kompakten Umweltbildungsprogramms für 10- bis 12-JährigeHaase, H-M*; Bogner, FX„Landschaft im Wandel – Ökologie im Wandel“. Gesellschaft für Ökologie [GfÖ]. 32. Jahrestagung , Cottbus: 2002-09-16
Efficacies of Outdoor Conservational InstructionBogner, FX“Communication and Education”. British Ecological Society Annual Meeting, University of York (UK): 2002-01-11
Environmental Perception and Residential Outdoor EducationBogner, FX“Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region”. 11th International Symposium of MESAEP (Mediterranean Scientific Association of Environmental Protection), Limassol, University of Nicosia (Cyprus): 2001-10-01
Messung von Umweltbewußtsein: Folgerungen für die Biologiedidaktik?Bogner, FX4th Biannual Conference of Environmental Psychology, Kassel: 2001-09-15
Ein empirisches Meßinstrument, drei Unterrichtskonzepte, drei ErgebnisseBogner, FX„Biowissenschaften in Schule und Öffentlichkeit”. 13th International Conference of Biology Didactics, Rendsburg: 2001-09-01
Wirkungen von Unterricht in Natur- und ArtenschutzBogner, FX„Funktionelle Bedeutung von Biodiversität“. 31. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie], Basel: 2001-08-07
Unterrichtliche Beeinflussung der Vogelartenkenntnis bei Schülern der Sekundarstufe IRandler, C*; Bogner, FX„Funktionelle Bedeutung von Biodiversität“. 31. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie], Basel: 2001-08-07
Environmental Perception and Residential Outdoor Education.Bogner, FX“Science Education Research in the Knowledge Based Society”. 3rd International Conference of the European Science Education Research Association (E.S.E.R.A.) , Thessaloniki (Greece): 2001-08-01
Environmental Perception and Outdoor Ecology EducationBogner, FX“Communication and Education”. Annual Meeting British Ecological Society, University of Birmingham (UK): 2000-12-01
Evaluation of an Outdoor Conservation ProgramBogner, FX“Ecology Learning Activities”. Annual Meeting Ecological Society of America, Snowbird, Utah: 2000-08-01
Risk-taking and Environmental PerceptionBogner, FX“Communication and Education”. Annual Meeting British Ecological Society, University of Leeds (UK): 1999-12-01
Naturschutz- und Umweltbewußtsein von Jugendlichen verschiedener Länder EuropasBogner, FX"Naturschutz und Umweltbildung". Gesellschaft für Ökologie (GfÖ), 29. Jahrestagung, Bayreuth: 1999-09-19 - 1999-09-21
Empirical Evaluation of Outdoor Ecology EducationBogner, FX“Communication and Education”. Annual BES-Meeting [British Ecological Society], University of Leicester (UK): 1998-12-01
Erfassung und unterrichtliche Beeinflussung von jugendlichem UmweltbewusstseinBogner, FX„Management des Wandels“. 28. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie], Ulm: 1998-09-17
Educational Interfering with Environmental PerceptionBogner, FXINTECOL [International Congress of Ecology], Florence (Italy): 1998-07-01
Empirische Annäherung an die Variablen des Umweltbewußtseins.Bogner, FXForschungskolloquium, PH Ludwigsburg: 1998-06-17
Environmental Perception of European Pupils.Bogner, FX9th International Symposium of MESAEP [Mediterranean Scientific Association of Environmental Protection]. , Neapel (Italy): 1997-09-20
Umweltvariablen bei städtischen und ländlichen Jugendlichen.Bogner, FX„Erkenntnisse, Methoden und Lösungsansätze für eine dauerhafte Naturentwicklung in Mitteleuropa“. 27. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie]. , Münchberg/Berlin: 1997-09-01 - 1997-09-06
Attitudes Towards Nature and Environmental Perspectives of Secondary School Pupils.Bogner, FXSymposium ’96: Development and Progress in Modern Teacher Education., University of Ankara: 1996-05-08 - 1996-05-09
Affecting Attitudes and Behaviour Through Outdoor Ecology Education.Bogner, FX7th European Ecological Congress [EURECO]. , Budapest: 1995-10-27 - 1995-10-28
Beeinflußbarkeit von Naturnutz-Denken und umweltbezogenem Handeln durch Unterricht an außerschulischen Lernorten der Biologie.Bogner, FX„Biologie und Lebenswirklichkeit“. 10th International Conference of Biology Didactics [VdBiol]. , Weilburg/Lahn: 1995-09-03 - 1995-09-04
Assoziationstests und Ökologieunterricht/Umwelterziehung am außerschulischen Lernort.Bogner, FX24. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie], Universität Frankfurt: 1994-09-22 - 1994-09-23
Ökobesinnungswoche - ein fächerübergreifender Umweltbildungsansatz.Bogner, FXLF-Akademie Dillingen: 1993-05-06
Chemischer Kannibalismus bei chemisch geschützten Insekten.Bogner, FXForschungsseminar am Max-Plank-Institut für Verhaltensforschung, Seewiesen: 1992-02-13
Larval Cannibalism: Cannibals among Vegeterians.Bogner, FXArchbold Biological Seminars [ABS] , Lake Placid (FL): 1991-07-06 - 1991-07-08
CO2-Reception in LepidopteraBogner, FXNB&B Research Seminar, Cornell University: 1990-06-25
How do pharmacophageous butterflies find their “drugs”Bogner, FXJugatae Research Seminar, Cornell University: 1990-02-21
Sensory Reception of Pyrrolizidine Alkaloids in MothsBogner, FXResearch Seminar NB&B, Cornell University: 1989-12-16
CO2-Rezeptoren bei SchmetterlingenBogner, FXSeminar am Max-Planck-Institut für Verhaltensforschung, Seewiesen: 1986-03-16
CO2-sensitive Chemorezeptoren bei SchmetterlingenBogner, FXSFB-Kolloquium , Universität Regensburg: 1986-03-05
Rezeptoren für Pyrrolizidin-Alkaloide bei NachtschmetterlingenBogner, FXSeminar am Max-Planck-Institut für Verhaltensforschung, Seewiesen: 1985-05-05
Rezeptoren für Pyrrolizidin-Alkaloide bei NachtschmetterlingenBogner, FXSFB-Kolloquium, Regensburg: 1984-10-08
 

Posters

Wissenserwerb und Instructional Efficiency in einem kreativen Unterrichtsmodul zur DNA-Struktur mit Modell-Phase im SchülerlaborMierdel, J*; Bogner, FXNachwuchstagung „Wissenschaftliche Erforschung und Evaluation von Schülerlaboren“, Ruhr-Universität Bochum: 2017-11-24 - 2017-11-25
Students’ conceptions about the urban water-cycleSchmid, S*; Bogner, FX21. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Halle: 2017-09-11 - 2017-09-14
Einfach GENial! Die DNA als Träger der Erbinformation – Kreatives Modellieren zur DNA-Struktur im Lernort LaborMierdel, J*; Bogner, FX19. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Rostock: 2017-03-20 - 2017-03-23
Environmental literacy in practice: Education on tropical rain-forest and climate changeBissinger, K*; Bogner, FX11th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Karlstad, Schweden: 2016-09-05 - 2016-09-09
Bionik- am außerschulischen Lernort ZooMarth, M*; Bogner, FX18. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Weingarten: 2016-02-22 - 2016-02-25
Bionik- Tiergarten NürnbergMarth, M*; Bogner, FXIdeenforum Bionicum 2016, Nürnberg: 2016-02-18
Attitudes towards Honeybees: Novices vs. ExpertsSchönfelder, M*; Bogner, FX11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finnland: 2015-08-31 - 2015-09-04
Einstellungen und Vorstellungen zum Thema Honigbiene: Experten vs. NovizenSchönfelder, M; Bogner, FX17. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, München: 2015-02-23 - 2015-02-26
Der Science Motivation Questionnaire II - Eine emprirische Erhebung der Motivation gegenüber NaturwissenschaftenSchumm, M; Bogner, FX17. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, München: 2015-02-23 - 2015-02-26
DNA-Unser ErbgutLangheinrich, J; Bogner, FX17. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, München: 2015-02-23 - 2015-02-26
Strategien zur Risikokommunikation im TrinkwasserbereichFremerey, C; Bogner, FX; Geiler, N; Sturm, SRiSKWa-Abschlussveranstaltung, e-werk, Berlin: 2015-02-10 - 2015-02-11
The Pathway to Inquiry-based Science TeachingBogner, FX2nd International PROFILES Conference, Berlin: 2014-08-26 - 2014-08-27
Natur- und Artenschutz im Ökosystem Wald – forschend-entdeckender Lernzugang mittels „hands-on“ StationenArnold, CJ; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
Regenwald und Klimawandel- Beeinflusst eine unterrichtliche Intervention Wissen, Einstellung und VerhaltenBissinger, K*; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
HOBOS – Das fliegende Klassenzimmer: Live aus dem Bienenstock – Bienen multimedial im Unterricht erlebenSchönfelder, M*; Bogner, FX16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Trier: 2014-02-24 - 2014-02-27
Sauberes Trinkwasser – lebensnotwendig und schützenswert!Fremerey, C*; Bogner, FX15. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Detuschland, Leipzig: 2013-03-18 - 2013-03-21
Biodiversität - Entdeckungsreise durch den Nationalpark Bayerischer WaldDieser, O; Bogner, FX15. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Detuschland, Leipzig: 2013-03-18 - 2013-03-21
Students' perceptions of green genetic engineeringGoldschmidt, M*; Bogner, FXSymposium Fachdidaktische Forschung, M!ND Center Universität Würzburg: 2012-11-23
Efficiently promoting and measuring environmental knowledge dimensionsLiefländer, AK*; Bogner, FXSymposium Fachdidaktische Forschung, M!ND Center Universität Würzburg: 2012-11-23
Sauberes Trinkwasser – lebensnotwendig und schützenswert!Fremerey, C*; Bogner, FXSymposium Fachdidaktische Forschung, M!ND Center Universität Würzburg: 2012-11-23
Earth Education: Ein programmatischer Umweltbildungsansatz - Umsetzung in DeutschlandSchönfelder, M*; Bogner, FXSymposium Fachdidaktische Forschung, M!ND Center Universität Würzburg: 2012-11-23
Enhancement of Citizenship in a Developmental Country (Ecuador)Bogner, FXSymposium: Platform for Biodiversty and Ecosystem Monitoring, Loja, Ecuador: 2012-10-18 - 2012-10-19
„The Hearing of Sound“ - An Interdisciplinary Inquiry between Biology & PhysicsSchmid, S*; Frans, R; Bogner, FX14. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Bremen: 2012-03-12 - 2012-03-15
Trinkwasser – unser wichtigstes LebensmittelFremerey, C*; Bogner, FX14. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Bremen: 2012-03-12 - 2012-03-15
Students` Conceptions concerning Bio-Energy: New Challenges in Education with regard to Renewable Energy TargetsLarsen, Y*; Bogner, FXLeuphana Sustainability Summit, Lüneburg: 2012-02-29 - 2012-03-02
Environmental Knowledge Forms: Can Environmental Education Provide an Overall Effect?Liefländer, AK*; Bogner, FX16th International Symposium on Environmental Pollution and its Impact on Life in the Mediterranean Region, Ionnina, Greece: 2011-09-24 - 2011-09-27
Was bietet der außerschulische Lernort Bauernhof im Hinblick auf situiertes Lernen?Fröhlich, G*; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
Lernen und Lehren im Lernort Labor: Lehramtsausbildung im SchülerlaborScharfenberg, F-J; Bogner, FXTagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Bayreuth: 2011-09-12 - 2011-09-16
PATHWAY The Pathway to Inquiry Based Science TeachingBogner, FX; Schmid, SThe Scientix Conference, Brüssel: 2011-05-06 - 2011-05-08
Das Umweltbildungspotential des außerschulischen Lernorts BauernhofFröhlich, G*; Bogner, FX13. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R: 2011-04-10 - 2011-04-13
OpenScienceResources - Towards the Development of a Shared Digital Repository for Formal and Informal Science EducationGoldschmidt, M; Bogner, FX13. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R: 2011-04-10 - 2011-04-13
Natural Europe: ein internationales Bildungsprojekt zur Vernetzung digitaler Lehr- und Lerninhalte europäischer NaturkundemuseenSattler, S; Bogner, FX13. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R: 2011-04-10 - 2011-04-13
Bioenergie –Edutainment: Ein Lernzirkel zum Thema nachwachsende Rohstoffe und Bioenergie mit „hands-on“ Charakter.Larsen, Y*; Bogner, FX13. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Mülheim a. d. R: 2011-04-10 - 2011-04-13
Grüne Gentechnik im Schülerlabor - Eine Interventionsstudie zur Förderung von BewertungskompetenzGoldschmidt, M*; Bogner, FXGenlabor & Schule V, Tagung der Gesellschaft für Biochemie und Molekularbiologie, Braunschweig: 2010-09-24 - 2010-09-25
Ecucation in Global Climate Change: Concept Mapping and Conceptual ChangeSellmann, D*; Bogner, FX12. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster: 2010-04-16 - 2010-04-18
Lernen mit Multimedia und Schülervorstellungen Thema: Gentechnische Produktion von InsulinPöhnl, S*; Bogner, FX12. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster: 2010-04-16 - 2010-04-18
Grüne Gentechnik im Schülerlabor - Eine Interventionsstudie zur Förderung von BewertungskompetenzGoldschmidt, M*; Bogner, FX12. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster: 2010-04-16 - 2010-04-18
Water in Life - Life in Water: Towards Environmental CompetenceLiefländer, AK*; Bogner, FX12. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster: 2010-04-16 - 2010-04-18
Gesundheits- und Verbraucherbildung: Stationenlernen zu den Themen Ernährung und LandwirtschaftFröhlich, G*; Bogner, FX12. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster: 2010-04-16 - 2010-04-18
Der Wald im Wandel der Zeit“ Ein Umweltbildungsprogramm zur Förderung der ökologiespezifischen KompetenzKossack, A*; Bogner, FXInternationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio, Kiel: 2009-09-21 - 2009-09-25
Water in life – Life in Water: Towards an environmental competenceLiefländer, AK*; Bogner, FX39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
Education in Global Climate Change: Cognitive Learning and Connectedness with NatureSellmann, D*; Bogner, FX39th annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland, Bayreuth: 2009-09-14 - 2009-09-18
Spontaneous Concept Mapping and its Influence on Knowledge Consolidation in Grade 5Gerstner, S*; Bogner, FX“CM 2008 Concept Mapping - connecting educators” 3rd conference on Concept Mapping in Tallin (Estonia) and Helsinki (Finland): 2008-09-22 - 2008-09-25
Teaching gene-technology in an out-of-school laboratory with an instructional change of cognitive load: Effects on cognitive achievement and students’ activities during experimentation. Scharfenberg, F-J*; Bogner, FXGenetics – Understanding living systems. XXth International Congress of Genetics, Berlin, Germany: 2008-07-12 - 2008-07-17
Computer-unterstütztes Lernen: Auswirkungen auf Motivation und WissenserwerbConradty, C; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Gesundheitsförderung an Schulen am Beispiel von Tabakprävention - Lernen an StationenGeier, CS; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Wasser - Grundlage des Lebens: "Hands-on" vs. lehrerzentrierter UnterrichtGerstner, S; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Drogenprävention an 8. Jahrgangsstufen: Einfluss auf kognitives Lernen und individuelles SelbstwertgefühlHeyne, T; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
Lernerorientiert versus Lehrerzentriert: Der Einfluss des Stationenlernens zum Thema Vogelflug auf das Lernen und die Motivation von SchülernSturm, H; Bogner, FXInternationale Jahrestagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, Essen: 2007-09-16 - 2007-09-20
BIOHEAD-Citizen: Presentation of a EU Project and of German results about teachers' conceptions on EnvironmentOerke, B; Bogner, FX; Carvalho, GS; Clement, P7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
OIKOS Web Tools: Innovative Software derived from Original to learn and teach Knowledge in Natural SciencesConradty, C; Bogner, FX7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
Computer-aided Learning: Effects on Motivation and gain in KnowledgeConradty, C; Bogner, FX7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
Water - basis of life: hands-on vs. teacher centred instructionGerstner, S; Bogner, FX7th Biennial Conference on Environmental Psychology, Bayreuth: 2007-09-09 - 2007-09-12
Kategorienbasierte Videoanalyse zum Experimentieren von Schülern im Lernort LaborScharfenberg, F-J*; Wilde, M; Klautke, S; Bogner, FXTagung der Sektion Biologiedidaktik im VDBiol, Bielefeld: 2005-02-27 - 2005-03-04
Zwei verschiedene Unterrichtsansätze zum Thema „Ökosystem See“ und ihre Auswirkungen auf den LernerfolgRandler, C*; Bogner, FX„Biowissenschaften in Schule und Öffentlichkeit”. Biologiedidaktiker-Tagung, Berlin: 2003-09-16
Leitbild der Nachhaltigkeit: Ableitung und Entwicklung eines kompakten Umweltbildungsprogramms für 10- bis 12-JährigeHaase, H-M*; Bogner, FX„Biowissenschaften in Schule und Öffentlichkeit”. Biologiedidaktiker-Tagung, Berlin: 2003-09-16
Teacher Education for Teaching Science (Secondary [Initial]) (STEDESI) Bogner, FX*; Apostolakis, M; Clément, P; Dezso, G; Kozan, A; Sassi, E; Sotitriou, S; Sperandeo, RM; Van der Borght, C4th International Conference of the European Science Education Research Association (E.S.E.R.A.), Utrecht (Netherlands): 2003-08-22
Science Teachers Training Across Europe: Establishing a pathway for a common science teachers training framework (STTAE) Apostolakis, M*; Bogner, FX; Clément, P; Dezso, G; Kozan, A; Sassi, E; Sotitriou, S; Sperandeo, RM; Van der Borght, CInternational Conference of G.I.R.E.P., Udine (Italy): 2003-08-01
Teacher Education for Teaching Science (Secondary [Initial]) (STEDESI) Bogner, FX*; Clément, P; Dezso, G; Gudjannson, H; Naumescou, A; Sassi, E; Sotitriou, S; Sperandeo, RM; Van der Borght, C“Science Education Research in the Knowledge Based Society”. 3rd International Conference of the European Science Education Research Association (E.S.E.R.A.) , Thessaloniki (Greece): 2001-08-01
Evaluation einer Artenschutz-Unterrichtseinheit an Schweizer SchulenBogner, FXÖkosystemforschung und Ökosystem-Management“. 30. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie], Kiel: 2000-09-26
Unterricht in Sachen Artenschutz am Beispiel des Przewalskipferdes.Schulte, A*; Bogner, FX"Naturschutz und Umweltbildung". Gesellschaft für Ökologie (GfÖ), 29. Jahrestagung, Bayreuth: 1999-09-19 - 1999-09-21
Blütenökologie im Freilandunterricht.Schenk, A*; Bogner, FX"Naturschutz und Umweltbildung". Gesellschaft für Ökologie (GfÖ), 29. Jahrestagung, Bayreuth: 1999-09-19 - 1999-09-21
Artenschutz im Zoo: Ein einwöchiges Unterrichtsprojekt.Klier, K*; Bogner, FX"Naturschutz und Umweltbildung". Gesellschaft für Ökologie (GfÖ), 29. Jahrestagung, Bayreuth: 1999-09-19 - 1999-09-21
Eine Hirschkäferwiege als Thema eines Freilandunterrichts. Berberich, I*; Bogner, FX"Naturschutz und Umweltbildung". Gesellschaft für Ökologie (GfÖ), 29. Jahrestagung, Bayreuth: 1999-09-19 - 1999-09-21
Empirische Evaluationsansätze in der NaturschutzbildungBogner, FXLehrerfortbildung, Wenglein-Zentrum, Nürnberg: 1995-09-18
Ökologiebewusstsein deutscher und irischer Schüler/innen im Vergleich.Bogner, FX25. Jahrestagung der GfÖ [Gesellschaft für Ökologie]., Technische Universität Dresden: 1995-05-18 - 1995-05-19
Chemical Basis of Cannibalism in an Chemical Protected CaterpillarBogner, FX; Eisner, TGORDON Conference: Chemical Senses, Plymouth, NH: 1990-11-03
Chemical Basis of Cannibalism in an Herbivorous Insect.Bogner, FX; Eisner, TISCE-Congress (International Society of Chemical Ecology Conference), Quebec: 1990-05-04
A spontaneous volatile target of pyrrolizidine alkaloids (PAs), revealed in Lepidoptera with methods of electrophysiology.Bogner, FXABS-Congress (Animal Behaviour Society), Binghampton, NY: 1990-04-16
Single cell recordings of antennal CO2-rezeptors in tsetse flies (Glossina palpalis)Bogner, FX82. Jahresversammlung der DZG (Deutsche Zoologische Gesellschaft, Düsseldorf: 1989-10-04
CO2-sensitive receptors of labial palp-pit organs in Lepidoptera.Bogner, FXVII. European Chemoreception Congress (ECRO), Davos: 1986-11-16
CO2-sensitive Rezeptoren der Labialpalpus-Grube bei SchmetterlingenBogner, FX79. Jahresversammlung der DZG (Deutsche Zoologische Gesellschaft), München: 1986-04-08
A special olfactory receptor for alkaloid perception in adult Lepidoptera.Bogner, FX78. Jahresversammlung der DZG (Deutsche Zoologische Gesellschaft), Wien: 1985-10-16
The Subunit Structure of Malatsynthase from Baker's Yeast.Durchschlag, H; Bogner, FX; Wilhelm, D; Jaenicke, R; Zipper, P; Mayer, FBiophysics & Chemistry Meeting 359: 1978-04-22
 


* denotes presenting person