Druckansicht der Internetadresse:

Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften

Didaktik der Biologie - Prof. Dr. Franz X. Bogner

Seite drucken

Kerstin Bissinger: Publikationen


Referierte Originalarbeiten
Bissinger, K; Bogner, FX: Environmental literacy in practice: education on tropical rainforests and climate change, Environ Dev Sustain(published online) (2017), doi:10.1007/s10668-017-9978-9
Thorn, CJ; Bissinger, K; Thorn, S; Bogner, FX: ‘Trees live on soil and sunshine!’- Coexistence of Scientific and Alternative Conception of Tree Assimilation., PLoS ONE, 11(1) (2016), doi:10.1371/journal.pone.0147802
Bissinger, K; Bogner, FX: Student’s quality perception and learning outcomes when using an open accessible eLearning-resource., eLearning Papers(40) (2015) [Link]
Dissertationen
Bissinger, K: Environmental Literacy - Eine Studie zu Schülervorstellungen, kognitivem Wissen, Umwelteinstellungen und umweltbewusstem Verhalten, (2016)
Beiträge in Tagungsbänden
Bissinger, K; Bogner, FX: Environmental literacy in practice: Education on tropical rain-forest and climate change, Abstractband of 11th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), 58 (2016)
Bissinger, K; Bogner, FX: Natur wertschätzen! Ein Bindeglied im Umweltkompetenzmodell., Abstractband der 20. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Hamburg, 213-214 (2015)
Bogner, FX; Bissinger, K: Factual Knowledge is overestimated! Fostering Ecological Behaviour by Environmental Perception, Action related- and Effectiveness Knowledge., Conference Book: ESERA (European Science Education Research Association), 86 (2015) [Link]
Bissinger, K; Bogner, FX: Student's Perception and Learning Outcomes when Using an eLearning-scenario., 5th Conference on e-Learning 2014 Proceedings, 97-101 (2014)
Bissinger, K; Bogner, FX: Regenwald und Klimawandel- Beeinflusst eine unterrichtliche Intervention Wissen, Einstellung und Verhalten, Tagungsband der 16. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, 48-49 (2014)
FacebookTwitterYoutube-KanalBlog
Diese Webseite verwendet Cookies. weitere Informationen