Barbara Meissner: Publikationen
Referierte Originalarbeiten |
Meissner, B; Bogner, FX: Towards Cognitive Load Theory as Guideline for Instructional Design in Science Education, World Journal of Education, 3(2), 24-37 (2013) |
Meissner, B; Bogner, FX: Science Teaching based on Cognitive Load Theory: Engaged Students, but Cognitive Deficiencies, Studies in Educational Evaluation(38), 127-134 (2012) -- Details |
Meissner, B; Bogner, FX: Enriching Students' Education Using Interactive Workstations at a Salt Mine Turned Science Center, Journal of Chemical Education, 88(4), 510-515 (2011) -- Details |
Dissertationen |
Meissner, B: Effektivität von interaktivem außerschulischem Unterricht vor dem Hintergrund der Cognitive Load -Theorie, (2011) -- Details |
Beiträge in Tagungsbänden |
Meissner, B: Kochsalz - salzig und mehr. Experimentieren an einem außerschulischen Lernort, Tagungsband des 100. MNU-Bundeskongress, 241 (2009) |
Beiträge aus der Unterrichtspraxis |
Meissner, B; Bogner, FX: Schulversuche im Salzbergwerk: Lernen an Stationen. Kochsalz - salzig und mehr, Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht, 64(04), 224-228 (2011) |