Referierte Originalarbeiten |
Goldschmidt, M; Bogner, FX: Learning about genetic engineering in an outreach laboratory: Influence of motivation and gender on students’ cognitive achievement., International Journal of Science Education Part B: Communication and Public Engagement., 6(2), 166-187 (2016), doi:10.1080/21548455.2015.1031293 |
Goldschmidt, M; Scharfenberg, F-J; Bogner, FX: Instructional efficiency of different discussion approaches in an outreach laboratory: Teacher-guided versus student-centered., The Journal of Educational Research, 109(1), 27-36 (2016), doi:10.1080/00220671.2014.917601 -- Details |
Fröhlich, G; Goldschmidt, M; Bogner, FX: The effect of age on students’ conceptions of agriculture, Studies in Agricultural Economics, 115(1), 61-67 (2013) |
Goldschmidt, M; Bogner, FX: Associations with plant genetic engineering: A perception analysis of students’ hopes and fears, Studies in Agricultural Economics, 115(3), 143-149 (2013) -- Details |
Beiträge in Tagungsbänden |
Goldschmidt, M; Bogner, FX: Hoffnungen und Ängste von Schülern bezüglich Grüner Gentechnik, Abstractband der 19. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO, Kassel, 278-279 (2013) |
Goldschmidt, M; Bogner, FX: Students’ perceptions of green genetic engineering, Proceedings: 42nd annual conference of the Ecological Society of Germany, Austria and Switzerland (2012) |
Goldschmidt, M; Bogner, FX: Förderung von Bewertungskompetenz im Biologieunterricht - Eine Interventionsstudie zum Thema Grüne Gentechnik, Tagungsband der 12. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland, Neumünster, 22-23 (2010) |