Druckansicht der Internetadresse:

Faculty for Biology, Chemistry and Earth Sciences

Department of Biology Education - Prof. Dr. Franz X. Bogner

print page

Thomas Heyne: Publications


Research papers (peer-reviewed)
Fiedler, S; Heyne, T; Bogner, FX: COVID-19 and lockdown schooling: how digital learning environments influence semantic structures and sustainability knowledge, Discover Sustainability, 2(32), 1-13 (2021), doi:https://doi.org/10.1007/s43621-021-00041-y
Fiedler, S; Heyne, T; Bogner, FX: Explore Your Local Biodiversity – How School Grounds Evoke Visions of Sustainability, The American Biology Teacher, 82(9), 606-613 (2020)
Heyne, T; Bogner, FX: Drug Prevention by Increasing Self-Esteem: Influence of Teaching Approaches and Gender on Different Consumption Groups, World Journal of Education, 3(1), 1-12 (2013)
Heyne, T; Bogner, FX: Guided Learning at Workstations about Drug Prevention with Low Achievers in Health Education, World Journal of Education, 2(6), 1-12 (2012)
Heyne, T; Bogner, FX: Strengthening resistance self-efficacy: Influence of teaching approaches and gender on different consumption groups, Journal of Drug Education, 39(4), 439-457 (2009) -- Details
PhD-Dissertations
Heyne, T: Schülerzentrierte drogenspezifische Primärprävention an bayerischen Hauptschulen: Wirkungen auf Wissenserwerb, Selbstwertgefühl und Selbstwirksamkeit, (2008) -- Details
Contributions in proceedings
Heyne, T; Bogner, FX: Drogenprävention an 8. Jahrgangsstufen: Einfluss auf kognitives Lernen und individuelles Selbstwertgefühl in Bayrhuber, H., Bogner, F.X., Graf, D., Gropengießer, H., Hammann, M., Harms, M., et al.: Ausbildung und Professionaliserung von Lehrkräften. Internationale Tagung der Fachgruppe Biologiedidaktik im VBIO, 16.- 19.9.2007. Essen, 271 (2007)
School practice papers
Bogner, FX; Kaiser, FG; Heyne, T; Randler, C: Die Wirkung von Biologieunterricht auf verantwortungsbewusstes Verhalten zu umweltgerechter Nachhaltigkeit (Environmental Literacy), In Groß, J; Hammann, M; Schmiemann, P; Zabel, J (Hrsg.), Biologiedidaktische Forschung: Erträge für die Praxis, 209-226 (2019), doi:10.1007/978-3-662-58443-9_12
Youtube-Kanal
This site makes use of cookies More information