Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften

Masterstudiengang - Global Change Ecology

Fachvorträge Bewerbungsverfahren Leitung Bayreuther Zentrum für stabile Isotope in der Ökologie und Biogeochemie (BayCenSI)

Fr. 29.10.2021 (10:00-16:15), Raum S103, FAN

Die Fachvorträge des Bewerbungsverfahrens zur Leitung der neuen DFG Core Facility BayCenSI sind universitätsöffentlich, Interessierte sind herzlich willkommen. Zugang zum Raum nach 3G-Kontrolle.

• WIRD VERSCHOBEN: 10:00-10:45 Uhr
    Dr. Pauline Rummel
    , Department of Plant Nutrition and Yield Physiology, Georg-August-University of Göttingen, Göttingen:
    Crop plant effects on denitrification and its product stoichiometry

• 13:00-13:45 Uhr
    Dr. Karolina Nowak, Department of Environmental Biotechnology of Helmholtz Centre for Environmental Research, UFZ, Leipzig:
    Assessment of microbial turnover of pesticides in soils with stable isotopes

• 15:30-16:15 Uhr
    Dr. Alexander Frank, Ecosystem Processes group, Leibniz Institute of Freshwater Ecology and Inland Fisheries (IGB), Berlin:
    Enlightenment through Stable Isotope Research - Enhancing our understanding of opaque pathways in diverse ecosystems

Zur Teilnahme wird herzlich eingeladen!

FacebookTwitterInstagramYoutube-KanalBlogKontakt aufnehmen